Puduraya bakal berubah wajah

Saturday, February 27, 2010


HENTIAN Puduraya bakal berubah wajah dan menyediakan kemudahan yang 
lebih baik dan selesa kepada orang ramai tidak lama lagi.


KUALA LUMPUR - Penutupan Hentian Puduraya di sini selama empat bulan untuk proses ubahsuai yang dijangka bermula pada pertengahan Mac ini bakal merubah wajah hentian bas utama di ibu negara itu setelah 34 tahun beroperasi.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, melalui pengubahsuaian terbaru itu, kawasan menunggu di bahagian bawah Puduraya akan ditambah dengan pendingin hawa dan diperbesarkan tiga kali ganda sementara medan selera dipindahkan ke tingkat atas.

"Pengubahsuaian ini dijangka siap sebelum Hari Raya Aidilfitri dan bakal memberi lebih keselesaan kepada pengguna tetapi tarikh tepat penutupan itu masih belum dimuktamadkan," katanya kepada pemberita selepas membuat tinjauan di Hentian Puduraya semalam.

Turut hadir ialah Pengurus Besar Kanan UDA Holdings Berhad, Shytul Shahryn Mohamad Shaari.
Raja Nong Chik berharap orang ramai dapat memahami sebab-sebab penutupan Hentian Puduraya yang dibuat untuk kebaikan mereka pada masa hadapan.

Jelasnya, sepanjang tempoh penutupan itu, hentian bas sementara dibina di Jalan Galloway berhampiran Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur dan ia sudah siap untuk digunakan oleh para penumpang bas ekspres bagi destinasi ke selatan manakala Hentian Duta akan digunakan untuk bas-bas yang mengendalikan perkhidmatan perjalanan ke utara. - Kosmo

0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © 1MALAYSIA Berjaya