Ibu tunggal terima bantuan mesin jahit

Friday, February 19, 2010


YAP Pian Hon (dua dari kanan) menyampaikan sumbangan mesin jahit kepada ibu tunggal dan seorang penduduk miskin sekitar Serdang di Rumah Sejahtera Seri Kembangan, baru-baru ini.

SERDANG 17 Feb. - Empat orang ibu tunggal dan seorang penduduk miskin dari sekitar kawasan Serdang menerima mesin jahit untuk membolehkan mereka mencari pendapatan.


Ia disumbangkan oleh Majlis Pusat Kebajikan Semenanjung Malaysia cawangan Seri Kembangan dan Jawatankuasa Kebajikan dan Pembangunan Masyarakat Kawasan Serdang.

Semua mesin jahit berkenaan diserahkan oleh bekas Ahli Parlimen Serdang, Datuk Yap Pian Hon kepada penerima terbabit dalam satu majlis ringkas di di Rumah Sejahtera Seri Kembangan di sini baru-baru ini.

Lima penerima itu ialah Nagammah Muniandy, Yam Yook Fong, Hew Kwee Lean, Wahidah Mohd. Yusof dan Chai Swee Fong.

Pian Hon memberitahu, sehingga kini, sebanyak 25 mesin jahit telah disumbangkan kepada golongan ibu tunggal dan keluarga miskin pelbagai bangsa.

"Sumbangan itu akan diteruskan bagi membantu meningkatkan taraf hidup mereka. Kami juga akan terus menjalankan program pendaftaran keluarga miskin, orang kurang upaya (OKU), ibu tunggal dan pesakit tenat.

"Ini bagi membolehkan mereka mendapat bantuan kewangan bulanan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk meringankan beban kos sara hidup mereka," katanya.

Setakat ini, ujar beliau, kira-kira 400 orang dari pelbagai bangsa di sekitar Serdang telah didaftarkan di bawah JKM dan sebilangan besar daripada mereka telah menerima bantuan kewangan bulanan.

"Kami harap lebih banyak badan bukan kerajaan akan tampil memberi kerjasama untuk membantu golongan kurang berkemampuan sebagai tanda keprihatinan dan kasih sayang terhadap mereka," katanya. - Utusan

1 comments:

Unknown said...

Saya anak sulung dari 9 adik beradik,ibu saya seorang ibu tunggal yang golongan kurang berkemampuan,dia ingin meminta bantuan perkakas kuih agar dapat membantu pendapatannya..

Post a Comment

 
 
Copyright © 1MALAYSIA Berjaya