Tanah runtuh di Bukit Antarabangsa

Sunday, September 20, 2009

RUNTUH LAGI ... Keadaan persekitaran kawasan tempat letak kereta Pangsapuri Wangsa Height di Bukit Antarabangsa di mana berlakunya kejadian tanah runtuh kira-kira pukul 5.30 petang semalam, dipercayai berlaku disebabkan hujan lebat yang mengakibatkan cerun terbabit runtuh. - BERNAMA

KUALA LUMPUR 20 Sept. - Lagi kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. Dalam kejadian petang semalam sebuah kereta Ford yang diletak di tempat meletak kenderaan kondominium Wangsa Heights di Jalan Wangsa 7, Bukit Antarabangsa di sini tertimbus akibat di hempap batu cerun yang runtuh.

Berdasarkan siasatan awal, kejadian yang berlaku kira-kira pukul 5.00 petang itu disebabkan hujan lebat sejak dua hari lalu.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Superintendan Amiruddin Jamaluddin berkata, bagaimanapun polis hanya dimaklumkan mengenai kejadian itu kira-kira 8.30 malam oleh salah seorang penghuni.

Menurut beliau, pihaknya telah memaklumkan kejadian itu kepada IKRAM dan MPAJ untuk tindakan susulan.

"Berdasarkan laporan awal, kami difahamkan kejadian runtuhan ini tidak menjejaskan struktur bangunan berhampiran," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Beliau berkata, setakat lewat malam tadi, polis belum mengarahkan mana-mana penduduk berhampiran untuk berpindah. - Utusan

0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © 1MALAYSIA Berjaya