Serah Senarai Pemohon Subur Sebelum 15 Feb -Noh

Friday, January 8, 2010

TANJUNG KARANG, 7 Jan (Bernama) -- Semua senarai nama dan borang permohonan mereka yang layak menerima bantuan di bawah program Subsidi Beras Untuk Rakyat (Subur) perlu diserahkan kepada Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani selewat-lewatnya 15 Feb ini.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar berkata Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen (MPPP) perlu menghantar senarai dan borang itu bagi membolehkan kementerian mengemaskini senarai penerima subsidi beras itu yang pelaksanaannya kini ditangguh.

"Kalau kementerian tidak menerima senarai daripada MPPP ni, kita akan gunakan nama-nama yang sedia ada pada kementerian (iaitu 248,000 keluarga yang berdaftar dengan kementerian setakat ini)," katanya kepada Bernama.

Terdahulu, Noh merasmikan Bengkel Keusahawanan Pemasar Tani Parlimen Tanjung Karang, di sini hari Khamis.

Pelaksanaan Subur yang sepatutnya dibuat pada 1 Dis lepas, ditangguh berikutan terdapat sesetengah pihak yang meminta kerajaan memastikan tiada golongan sasar yang tercicir.

MPPP ditubuhkan di semua 222 kawasan Parlimen di seluruh negara untuk mengukuhkan pelaksanaan pembangunan industri pertanian negara sehingga ke peringkat akar umbi.

MPPP diterajui sama ada oleh anggota Parlimen kawasan, anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) atau Ketua Parti Komponen Barisan Nasional (BN) bagi kawasan Parlimen pembangkang. -- BERNAMA

0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © 1MALAYSIA Berjaya