Penduduk gembira pengumuman baiki atap

Sunday, January 10, 2010


BUMBUNG Pangsapuri Sri Anggerik yang rosak antara yang mendapat perhatian Perdana Menteri ketika hadir merasmikan Program Juara Rakyat di Bukit Sentosa, semalam.

PENGERUSI Persatuan Penduduk Pangsapuri Seri Cempaka, Zainuddin Yeob, 57, berkata penduduk terharu dan gembira mendengar pengumuman peruntukan RM15.6 juta untuk membaiki atap rumah yang bocor oleh Datuk Seri Najib Razak, sekali gus membuktikan kerajaan pimpinan beliau prihatin dengan masalah rakyat.

Katanya, kedatangan Perdana Menteri yang berjiwa rakyat itu sudah lama dinantikan dan bersyukur akhirnya masalah mereka diselesaikan dengan hanya satu lawatan saja.

"Di kawasan ini lapan daripada keseluruhan 54 blok pangsapuri mengalami kerosakan, kita bersyukur kerajaan memberi komitmen untuk membaik pulihnya. Sudah lama kami bersabar dengan masalah ini. Hanya Perdana Menteri tahu 'denyut' nadi rakyat di sini apabila sanggup turun padang meneropong serpihan bumbung yang bersepah di atas bangunan," katanya kepada Berita Minggu semalam.

Zainuddin berkata, pengumuman Perdana Menteri itu memberi kelegaan kepada 800 penduduk yang sentiasa mengharapkan pembelaan sewajarnya dan ia menjadi hadiah sempena tahun baru.

"Sebelum ini, hanya dua blok perumahan di sini berjaya diperbaiki kerajaan dua tahun lalu tetapi terhenti seketika apabila pemaju tidak menyelesaikannya. Kami berterima kasih kepada Perdana Menteri menyelesaikan masalah rakyat di Bukit Sentosa," katanya.

Enam kawasan yang mengalami masalah sama ialah penghuni Pangsapuri Seri Ros, Seri Anggerik, Seri Cempaka di Bukit Sentosa dan Seri Lili, Seri Semarak di Bukit Beruntung Fasa 3.
Zainuddin Yeob
Pengerusi Persatuan Penduduk Pangsapuri Seri Anggerik 3, Mohd Amin Tan, 43, berkata persatuan menghantar memorandum menyatakan masalah sama kepada Perdana Menteri pada Oktober tahun lalu.

"Kami bersyukur perjuangan yang dilakukan memberi hasil yang baik. Terima kasih kepada wakil rakyat, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batang Kali, Mohd Isa Abu Kasim yang berkerja keras membantu penduduk. Selain itu, pendedahan masalah ini oleh Berita Harian memberikan kesan terbaik membantu penduduk," katanya. - Berita Harian

0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © 1MALAYSIA Berjaya