Kopitiam Melayu 4 sekawan

Saturday, March 27, 2010

ALOR SETAR 26 Mac - Melihat kepada dekorasi My Family Noodle's Kopitiam yang terletak di No. 73, Kompleks Perniagaan Utama, di sini mungkin ramai yang tertanya-tanya siapa pemilik kopitiam tersebut.

Kopitiam itu milik bersama empat sekawan Melayu yang terdiri daripada Mohd. Zamri Said, Mohd. Sobri Shafie, Zulkifli Kadir dan Roslan Hamid mula beroperasi sejak setahun lalu.

Empat sekawan yang mengusahakan My Famili Noodle's Kopitiam dari kanan, Mohd. Zamri Said, Mohd. Sobri Shafie, Zulkifli Kadir dan Roslan Hamid di Alor Setar, Kedah. - UTUSAN/Kamal Basir

Pemilik bersama kopitiam tersebut, Mohd. Zamri berkata, idea untuk membuka kopitiam itu lahir setelah rakan-rakannya yang terlibat dalam bidang pembinaan ingin mencari satu bidang lain yang boleh memberi pulangan wang tunai segera kepada mereka.

Jelasnya, selain itu, beliau dan rakan-rakan mahu para pelanggan yang beragama Islam menikmati alternatif makanan halal tanpa ragu-ragu di kopitiam milik mereka.

"Sekarang banyak isu yang melibatkan keraguan makanan halal di kebanyakan kopitiam seluruh negara.

"Bagaimanapun di My Family Noodle's Kopitiam, para pelanggan boleh menikmati makanan dengan tenang tanpa perlu meragui status makanan disediakan," katanya.

Menurut Mohd. Zambri, makanan yang disediakan di kopitiam itu adalah pelbagai jenis seperti makanan Barat, Melayu, India dan Cina.

"Semua makanan di kopitiam ini juga istimewa kerana dimasak dengan menggunakan pes istimewa yang dihasilkan sendiri di kilang milik kami.

"Kelebihan makanan yang disediakan di sini ialah rasanya tidak akan berubah kerana ia dimasak dengan menggunakan pes selain mengurangkan tempoh pelanggan menunggu makanan," ujarnya.

Mohd. Zamri berkata, beliau mula terfikir untuk memperkenalkan masakan yang dimasak dengan menggunakan pes berikutan masalah ketiadaan tukang masak.

"Kadang-kadang ada tukang masak yang berhenti kerja dan sukar untuk menjalankan perniagaan jika tiada tukang masak.

"Jadi saya terus mencipta pes-pes makanan bagi memudahkan para pekerja menyediakan hidangan makanan yang dipesan oleh pelanggan," katanya.

Jelasnya, di My Family Noodle's Kopitiam, kemudahan WiFi secara percuma dan surau juga disediakan kepada para pelanggan.

"Kami juga membuka ruang kepada para pelanggan untuk menjalankan mesyuarat secara santai di sini.

"Makanan yang ditawarkan di kopitiam ini juga memenuhi kehendak semua berharga serendah RM5 hingga RM13," katanya.

Bagi mereka yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai kopitiam itu boleh menghubungi Mohd. Zamri (017-3461492). - Utusan

0 comments:

Post a Comment

 
 
Copyright © 1MALAYSIA Berjaya